Závada :
Za jízdy při cca 3500ot po 10 sek - ztráta výkonu , při opětovném přidávání plyn.pedálu na max. motor vůbec nereaguje. Až otáčky klesnou na volnoběžný tak motor zas jede ok .
Postup:
Měření osciloskopem tlak turba a váha vzduchu za jízdy
1. MAF(snímač množství vzduchu) + Tlak v sání
Váha vzduchu + Tlaková sonda v sání .Váha na volnoběh 3V a v akcel.5,5V.Je zde velký signal na volnoběh i v akceleraci.(Motor v akceleraci na dílně )
2. MAF + Tlak v sání
Za jizdy na 3rych.stupen do max
3. MAF + Tlak v sání - za jizdy
pokračovní předch.obr.za 10sek při 3500ot - ztráta výkonu , pokles plnicího tlaku.MAF-modra 1s/1V, Tlak v sání - červená 1s/200mV
4. Foto Váhy vzduchu
váha vzduchu je ucpaná - především hmyzem. Malý průtok vzduchu způsoboval vyšší napětí
5. MAF + Tlak v sání - po vyčištění
V akceleraci na dilně.Vše ok , MAF (snímač množství vzduchu) dosahuje již max 4,9V
6. MAF + Tlak v sání - po vyčištění snímače vzduchu
za jizdy na 3rych.stupen cca 1min 4500ot a MAF max napětí 4,9V OK , vše jak má být.
Závěr :
Snímač množství vzduchu byla ucpaná - především hmyzem. Malý průtok vzduchu způsoboval vyšší napětí a tím se ř. j. nedokazala srovnat a snížila na chvílí výkon motoru.